Mitsubishi en Volvo zullen zich terug moeten trekken uit de Verenigde Staten. Dat stelt 24/7 Wall St., een publicatie op financieel gebied.
Volgens de publicatie zijn er tien belangrijke merken die de komende anderhalf op de nominatie staan om te verdwijnen vanwege het gebrek aan concurrentiekracht, innovatie en/of financiën. In de automotive sector is dit naast de twee automerken ook het automagazine Road & Track.
Mitsubishi zou volgens de publicatie van 24/7 Wall St. te weinig verkoopvolume hebben om de aanwezigheid op de Amerikaanse markt te rechtvaardigen. Het Japanse merk verkocht in de eerste vier maanden iets meer dan 20.000 auto’s, een teruggang van 6,5 procent in vergelijking met vorig jaar, en heeft een marktaandeel van 0,3 procent.
Mitsubishi zou volgens de publicatie van 24/7 Wall St. te weinig verkoopvolume hebben om de aanwezigheid op de Amerikaanse markt te rechtvaardigen. Het Japanse merk verkocht in de eerste vier maanden iets meer dan 20.000 auto’s, een teruggang van 6,5 procent in vergelijking met vorig jaar, en heeft een marktaandeel van 0,3 procent.
Volvo zou er volgens de publicatie net zo voorstaan als Mitsubishi, maar experts zetten vraagtekens bij de conclusies die daaruit worden getrokken, omdat Volvo onlangs veel nieuwe producten heeft gepresenteerd en veel meer innovatiekracht heeft dan Mitsubishi.
De publicatie op 24/7 Wall St. Voorspelt ook dat bekende merken zoals J.C Penney (warenhuis), camerafabrikant Olympus en Martha Stewart Living Magazine uit de Verenigde Staten zullen verdwijnen.
De publicatie op 24/7 Wall St. Voorspelt ook dat bekende merken zoals J.C Penney (warenhuis), camerafabrikant Olympus en Martha Stewart Living Magazine uit de Verenigde Staten zullen verdwijnen.
Meer autonieuws op Carros.nl
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl